Biznes i moralność: sprzeczność czy współbrzmienie

Autor

  • Rostislav Yarema

DOI:

https://doi.org/10.15290/elpis.2017.19.23

Słowa kluczowe:

moralny biznes, żądza bogacenia się, stawianie celów w biznesie, odpowiedzialność społeczna, przedsiębiorcy końca XIX – początku XX ww., wartości prawosławne

Abstrakt

Autor podejmuje problem funkcjonowania mechanizmów współzależności między współczesnym biznesem w Rosji a moralnością, podejmuje kwestię dialektycznej, diachronicznej korelacji tych pojęć bądź też próbę rozpatrzenia synchronicznego ich współdziałania zorientowanego na ogólny dobrobyt społeczeństwa. W toku analizy problemu autor prezentuje przykłady z działalności przedsiębiorczej przemysłowców i filantropów przełomu XIX-XX ww., rozpatruje rolę prawosławnych wartości i ukształtowanych na ich gruncie tradycji narodowych w toku kształtowania się wymienionych mechanizmów.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Braim I. Jetika delovogo obshhenija. - Minsk, 1996.

Inglegart R. Kul'turnyj sdvig v zrelom industrial'nom obshhestve // Novaja industrial'naja volna na Zapade. Antologija, Pod redakciej V.L. Inozemceva. – M.: Academia,1999.

Tjulenev A.I. Nravstvennyj biznes kak problema sociologicheskoj nauki i social'noj praktiki. – Vestnik jekonomiki, prava i sociologii, 2015, №1.

Fukujama F. Doverie: social'nye dobrodeteli i put' k procvetaniju: (per. s angl.). – M.: AST Moskva: Hranitel', 2006.

Opublikowane

2017-12-20

Jak cytować

Yarema, R. (2017). Biznes i moralność: sprzeczność czy współbrzmienie. Elpis, (19), 201–206. https://doi.org/10.15290/elpis.2017.19.23

Numer

Dział

Artykuły

Podobne artykuły

<< < 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.