Biznes i moralność: sprzeczność czy współbrzmienie
DOI:
https://doi.org/10.15290/elpis.2017.19.23Słowa kluczowe:
moralny biznes, żądza bogacenia się, stawianie celów w biznesie, odpowiedzialność społeczna, przedsiębiorcy końca XIX – początku XX ww., wartości prawosławneAbstrakt
Autor podejmuje problem funkcjonowania mechanizmów współzależności między współczesnym biznesem w Rosji a moralnością, podejmuje kwestię dialektycznej, diachronicznej korelacji tych pojęć bądź też próbę rozpatrzenia synchronicznego ich współdziałania zorientowanego na ogólny dobrobyt społeczeństwa. W toku analizy problemu autor prezentuje przykłady z działalności przedsiębiorczej przemysłowców i filantropów przełomu XIX-XX ww., rozpatruje rolę prawosławnych wartości i ukształtowanych na ich gruncie tradycji narodowych w toku kształtowania się wymienionych mechanizmów.Downloads
Bibliografia
Braim I. Jetika delovogo obshhenija. - Minsk, 1996.
Inglegart R. Kul'turnyj sdvig v zrelom industrial'nom obshhestve // Novaja industrial'naja volna na Zapade. Antologija, Pod redakciej V.L. Inozemceva. – M.: Academia,1999.
Tjulenev A.I. Nravstvennyj biznes kak problema sociologicheskoj nauki i social'noj praktiki. – Vestnik jekonomiki, prava i sociologii, 2015, №1.
Fukujama F. Doverie: social'nye dobrodeteli i put' k procvetaniju: (per. s angl.). – M.: AST Moskva: Hranitel', 2006.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Elpis
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Szczegółowe warunki licencji CC BY-SA (Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach) dostępne jest na stronie Creative Commons - link.
Autor musi wypełnić i przesłać na adres redakcji (elpis@uwb.edu.pl) uzupełnioną i podpisaną umowę autorską wraz z oświadczeniem o oryginalności artykułu i wkładzie autora w powstanie artykułu. Plik umowy do pobrania: TUTAJ